Betontenger helyett élhető rakpartot

2017. június 16. 9:39

Betontenger helyett élhető rakpartot

Páratlan alkalom Budapest vonzóbbá tételére a pesti rakpart forgalomcsillapítása. Sokáig vissza nem térő lehetőséget hagy ki a Fővárosi Önkormányzat, ha nem az eredeti terveknek megfelelően alakítja át a Pesti alsó rakpartot, hanem továbbra is a közlekedő és parkoló autók uralják majd a területet.

Erre hívta fel Tarlós István főpolgármesternek küldött levelében a figyelmet a Levegő Munkacsoport, egyúttal több külföldi példát is felsorolva, hogy miként alakítottak át a városi folyópartokat nagyforgalmú utakból olyan helyekké, amelyeket a gyalogosok, kerékpárosok és a növényzet vehetett birtokba. Örömmel olvasta annak idején a Levegő Munkacsoport a Fővárosi Önkormányzat honlapján a Pesti alsó rakpart megújításáról szóló terveket, amelyek azt célozták, hogy a rakpart egy kellemes, élvezhető hellyé váljon, ahol a budapestiek és az ide látogatók közvetlen, élő kapcsolatba kerülhetnek a Dunával.

Ezek után különösen megdöbbentő volt látni, hogy a város és a Duna összekötése helyett sivár betontengerré építették újra a Pesti alsó rakpart Margit hídtól északra eső részét.

Most pedig hasonló módon kívánják végrehajtani a Margit híd és a Szabadság híd közötti szakasz megújítását. Arra kéri a Levegő Munkacsoport Tarlós Istvánt, hogy döntsön a budapestiek akaratának megfelelően, hiszen egy felmérés szerint a 74 százalékuk korlátozná az autóforgalmat a rakparton. Több közösségi, zöld teret, sportolási és szórakozási lehetőséget szeretnének közvetlenül a vízparton. "Budapest legnagyobb adottságáról nem szabadna lemondania a város vezetésének.

Lyonban így csinálták:

A Pesti alsó rakpart forgalomcsillapításával sokat javulna Budapest élhetősége, és lényegesen vonzóbb várossá válna a turisták és a befektetők, vállalkozók számára egyaránt” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Azt pedig, hogy a Pesti alsó rakpart forgalomcsillapítása nem okoz fennakadást Budapest közlekedésében, bizonyítja az Országház előtti szakasz – átépítés miatti – ideiglenes lezárása, ami semmilyen lényeges hátránnyal nem járt a közlekedés tekintetében.
A Levegő Munkacsoport képekkel illusztrált levele Tarlós Istvánnak itt található >>> 

Vagy itt: A Levegő Munkacsopost levele rakpart ügyben Tarlós Istvánnak (2,2 MB pdf.)




Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés